понедельник, 25 декабря 2017 г.

hot_dog_brötchen

German Chili Dog

  • 6 cripsy "Brötchen" or hot dog buns
  • 1 jar Meica Authentic Frankfurter sausages 5 sausages
  • 1 can chilli beans (340 g) approx. 12 oz
  • 2-3 strips bacon 100 g
  • 1 can sweet corn (300 g) approx. 10 oz

Preparation time: 15 minutes

  • 6 cripsy "Brötchen" or hot dog buns
  • 1 jar Meica Authentic Frankfurter sausages 5 sausages
  • 1 can chilli beans (340 g) approx. 12 oz
  • 2-3 strips bacon 100 g
  • 1 can sweet corn (300 g) approx. 10 oz

Preparation time: 15 minutes

GermanFoods.org

About CMA Global Partners

Stay Connected!

Get the latest recipes, news and special offers in our monthly newsletter.

Newsletter Signup

Stay Connected!

Sign up for the German Foods newsletter

Get the latest recipes, news and special offers.

You have Successfully Subscribed!

CMA Global Partners – German Foods, is an independent importer, retailer and trade promotion agency based in Washington, DC.

Hot dog brötchen

Hot Dog Brötchen - selbstgemacht!

Kommentare:

Hört sich gut an - das wird probiert!

Danke für das Rezept, ich liebe Hotdogs. )

Hallo Tinka, da bringst du mich auf eine Idee. Danke! Vielleicht versuche ich, Vollkorn-Mehl zu verwenden oder Dinkel? Müsste auch gehen und schon hat man das Gefühl, etwas Gesundes zu essen! ;-)

Das werde ich ausprobieren, wenn mein Backofen wieder heil ist - Hot Dogs sind bei uns schon ganz schön beliebt. ;o)

das ist aber eine mutige Meise! Gesucht danach habe ich nicht direkt - ich wollte den Buchsbaum gegen den Zünsler spritzen, da flog mir eine erschreckte Amsel entgegen - so habe ich das Eiernest entdeckt. Das zweite Nest war unübersehbar direkt beim Eingang in unseren Garten in Augenhöhe - es sind schon drei Junge drin und wir versuchen einen weiten Bogen um das Nest zu machen, damit die Mama ihre Ruhe hat ;)

Deine Pausenbrot-Alternativen gefallen mir!

Mmmhmmm. die sind viel besser, als die aus dem Supermarkt.

Weisst du was. ich hab nicht allzu viel zu Mittag gegessen und jetzt bekomme ich Hunger beim Betrachten deines Blogs ;-) So viele leckere Köstlichkeiten zeigst du da!

Hot dog brötchen

Hot Dog Brötchen - selbstgemacht!

Kommentare:

Hört sich gut an - das wird probiert!

Danke für das Rezept, ich liebe Hotdogs. )

Hallo Tinka, da bringst du mich auf eine Idee. Danke! Vielleicht versuche ich, Vollkorn-Mehl zu verwenden oder Dinkel? Müsste auch gehen und schon hat man das Gefühl, etwas Gesundes zu essen! ;-)

Das werde ich ausprobieren, wenn mein Backofen wieder heil ist - Hot Dogs sind bei uns schon ganz schön beliebt. ;o)

das ist aber eine mutige Meise! Gesucht danach habe ich nicht direkt - ich wollte den Buchsbaum gegen den Zünsler spritzen, da flog mir eine erschreckte Amsel entgegen - so habe ich das Eiernest entdeckt. Das zweite Nest war unübersehbar direkt beim Eingang in unseren Garten in Augenhöhe - es sind schon drei Junge drin und wir versuchen einen weiten Bogen um das Nest zu machen, damit die Mama ihre Ruhe hat ;)

Deine Pausenbrot-Alternativen gefallen mir!

Mmmhmmm. die sind viel besser, als die aus dem Supermarkt.

Weisst du was. ich hab nicht allzu viel zu Mittag gegessen und jetzt bekomme ich Hunger beim Betrachten deines Blogs ;-) So viele leckere Köstlichkeiten zeigst du da!

Hot Dog

Double wheat buns with sliced crumb designed to prepare a hot dog

Currently available in

If not available in your country, please contact your local sales representative for further information.

Currently available in

If not available in your country, please contact your local sales representative for further information.

Double wheat buns with sliced crumb designed to prepare a hot dog

Baking information: Bake frozen

Bake 2 min at 200°C or Grill 1 min at 230°C.

State the durability at -18°C. Do not re-freeze after defrosting.

Ingredients

WHEAT flour, water, sugar, yeast, canola oil, salt, glucose, emulsifier: E482, E471, E472e, thickener: E412, SOY flour.

Gluten Soya Sesame seeds

Nutrition information pr. 100 g.

You may also be interested in

Schulstad Bakery Solutions , 80302850

Product group: Fast Food

Category: Hotdog Rolls

Handling: Thaw & Serve

Package: Foodservice packaging

Schulstad Bakery Solutions , 23270

Product group: Fast Food

Category: Hotdog Rolls

Handling: Bake frozen

Package: Foodservice packaging

Schulstad Bakery Solutions , 3226

Product group: Fast Food

Category: Hotdog Rolls

Handling: Thaw & Serve

Package: Retail packaging

Schulstad Bakery Solutions , 80303084

Product group: Fast Food

Category: Hotdog Rolls

Handling: Thaw & Serve

Package: Foodservice packaging

Create a TRUE gourmet hotdog experience

We have the world's largest selection of premium hot dog rolls to help you create the ultimate gourmet hot dog experience. With one of our "TRUE DOGS" rolls, you're well set to serving the very best hotdog menu item.

Be inspired to get the most out of this product

Best of British Dog

Bratwurst and Savoy hot dog

Brooklyn Hot Dog

Chili Con hot dog

DK-2450 Copenhagen SV

IKAM & Sales Director

Did you know that.

We create over 300 million Croissants in our Belgian bakery every year.

With our 150 year history of creating the finest pastries and breads, Schulstad Bakery Solutions is a brand that stands proudly upon its heritage and expertise, whilst embracing the most modern baking techniques.

Other Lantmännen Unibake Brands

  • © Lantmännen Unibake 2013 | Schulstad Bakery Solutions is a part of Lantmännen | Privacy Policy

    Responsibility from field to fork

    Schulstad Bakery Solutions is part of Lantmännen Unibake and owned by Swedish farmers through Lantmännen – one of Europe's largest groups within the energy, machinery, agriculture and food sector. Together we take responsibility from field to fork, we focus on R&D and sustainable development, and we are deeply rooted in respect for nature and its resources through the Swedish farmers.

    Facebook

    1. HOT DOG Festival - Zürich im The Studio

    Schon über Mittag und abends (siehe unten für genaue Zeiten)

    Neben Fleischkreationen gibt es auch vegetarische und vegane Hot Dogs. Verdursten muss man natürlich nicht: Neben Bier und Softdrinks wird eine breite Palette an Maragritas, Piscos, Cocktails und Longdrinks angeboten.

    - Nael Live (Samstag Nachmittag)

    - Miss Hot Dog / sendet euer Foto direkt vom Festival mit einem Hot Dog in der Hand an welcome@thestudio.energy und posted es auf FB. Dürfen auch gerne Fotos von Mistern geschickt werden.

    Mi 5.4.: ab 17h - 22h

    Do & Fr: Ab 12h - 22h, Bar länger offen

    Sa: Ab 10h - 22h, Bar länger offen

    So 9.4.: Ab 10h - 20h, Bar länger offen

    **Geschichte des Hot Dog (Wiki)**

    Die Stadt Frankfurt am Main beansprucht die Erfindung des Hot Dogs für sich. Er soll dort 1847 vom Coburger Metzger Johann Georg Hehner erfunden worden sein; damit war diese Speiseform der Vorläufer des 1852 eingeführten Frankfurter Würstchens. Der Hot Dog wurde vom deutschen Migranten Charles Feltman 1867 in Coney Island in seiner heutigen Form kreiert. Der Hannoveraner kam 1856 in Brooklyn an und wurde zunächst Kuchenverkäufer. Danach steckte er eine Grillwurst in ein Brötchen und beauftragte einen Stellmacher, ihm einen Handkarren mit Herdplatte zu konstruieren, von dem aus er dieses Fastfood verkaufte. Im ersten Jahr soll er über 4000 Hot Dogs verkauft haben. Der enorme Erfolg ließ ihn 1871 das „Feltman Restaurant and Beer Garden“ als stationäres Restaurant eröffnen, 1901 vergrößerte er es zum „Feltman’s German Gardens“ mit 1200 Bedienungskräften. Er hinterließ nach seinem Tod ein beträchtliches Vermögen von einer Million Dollar.

    Schon über Mittag und abends mit diversen Ständen.

    Einmal Hot Dog mit alles!

    1 kg Mehl (Type 405)

    2 Tütchen Trockenhefe

    Das Mehl mit dem Salz trocken vermischen. Die Hefe im Wasser auflösen und ca. 10 Minuten ruhen lassen. Zusammen mit der Milch und dem Zucker zum Mehl geben und alles sehr gründlich zu einem geschmeidigen Teig verkneten.

    Den Teig abgedeckt (ich stelle die Schüssel immer in einen Müllbeutel und verknote diesen) ca. 1 Stunde gehen lassen, das Teigvolumen sollte sich verdoppelt haben.

    Den Teig nochmals durchkneten und in 20 Portionen teilen. Jede Teigportion zu einem länglichen Teigling wirken und auf ein mit Backpapier ausgelegtes Backblech legen.

    Die Teiglinge sollten nicht zu weit auseinander liegen, da sie beim Backen durchaus zusammenbacken sollen, das ergibt die typische Hot Dog Bun-Form.

    Die Teiglinge abgedeckt nochmals ca. 45 Minuten gehen lassen, bis sie aneinander stoßen und im auf 200°C vorgeheizten Backofen ca. 15-20 Minuten backen, bis sie goldbraun sind.

    Würstchen nach Wahl

    etwas Zucker zum Karamelisieren

    1 kleine Zwiebel

    100 ml Weißweinessig

    Die Zwiebeln putzen und in Streifen schneiden. Bei mittlerer Hitze in einer Pfanne braten, bis sie goldbraun sind. Mit etwas Zucker bestreuen und kurz karamellisieren lassen - nicht zulange braten, sonst werden die Zwiebeln bitter.

    Darf's noch etwas mehr sein?

    Kommentare

    Ein selbst gemachter Hot Dog: Sehr lecker. Dann muss man dafür in Zukunft nicht mehr extra zu IKEA fahren.

    Ich oute mich jetzt mal: ich hab noch nie irgendwo Hot Dogs gegessen, aber zu deinem selbstgemachten würd ich nicht 'nein' sagen!

    Hot Dog mit gebratenen Würstchen??

    Dafür nicht mehr, aber es gibt ja noch genug andere Gründe ;o)

    Es ist auch wirklich schwierig, einen richtig guten Hot Dog zu finden, besonders schlimm sind die dänischen mit diesen quietschroten Pölsern .

    Ich hab ja geschrieben "kochen, braten oder anderweitig erwärmen" - uns schmeckt es mit gebratenen Würstchen halt am Besten, aber das kann ja jeder so machen, wie er es für richtig hält.

    Die Erwähnung von Ikea ist hier in Ottensen dieser Tage ein rotes Tuch, begründet man doch seitens der Stadt den Bau einer Ikeafiliale mitten in der Fußgängerzone mit einer Belebung des Viertels. Mal ehrlich, man staret mit einem Frühstück bei Ikea, wandert stundenlang durch die Wohnwelten während man dabei bis Lager alles packt, was man brauch und doch immer noch mehr, freut sich auf den erlösenden Hot Dog nach der Kasse. Hat wirklich irgendjemand danach schonmal einen Bummel durch die umliegenden Geschäfte auch nur in Erwägung gezogen? Ich für meinen Teil war immer froh, fix wieder nach Hause zu kommen.

    Ich weiß natürlich um die IKEA-Problematik in Altona und würde ebenfalls nach einem IKEA-Marathon nicht auf die Idee kommen, anschließend noch einen Bummel duch angrenzende Geschäfte zu machen.

    Wenn ich bei IKEA rauskomme, geht es mir genau wie Dir, ich will nach Haus und bin ob des Angebotes und der Menschenmassen völlig erschlagen - nach Bummeln ist mir da sicher nicht mehr.

    schneit´s bei dir? wie geht dat denn?

    IKEA ist mir vollkommen "Bockwurst". Darum freue ich mich auch über dieses Rezept. Eigentlich einfach ne? Aber: die Füllung macht's - und selbstgemacht sowieso!

    Schon beim ansehen der Fotos - sabber. (oh, was habe ich gerade Appetit!)

    Und dazu: leise rieselt der Schnee.

    Das is son kleines Gadget für Blogger - ich weiß nicht, ob es das für Wordpress gibt, meine aber, das letztes Jahr bei Robert gesehen zu haben.

    Ab und zu muss sowas einfach sein, oder? :o)

    Ich esse ausschließlich Hot Dog wenn ich mal im schönen Dänemark verweile, und dann mit allem Zipp&Zapp, vor allem aber mit den schön giftig roten Pølsern, die sich ziemlich schnell im Mund in Luft auflösen. Ich kann mir nicht helfen, aber alle Jahre wieder muss dieser ungesunde aber kultige Genuß sein. ;-).

    Der von Ikea kommt irgendwie nicht mit.

    Absolut richtig, ab und zu muss so ein ungesunder Kram sein - ich hätte ja gar nix gegen diese Farbstoff-Bomben, aber ich mag die einfach nicht. Mit meinen Lieblingswürstchen schmecken die besser :o)

    @Bolli: Gebratene oder gegrillte Würstchen sind in Dänemark genauso verbreitet wie die gekochten, - sie heißen "Ristede Pølser". Dort gilt Hotdog ja als Nationalspeise.

    Wo kann man die Lieblingswürstchen aus Bremen bestellen ?

    Ich bestell sie bei meinen Eltern ;o)

    Bestellen kann man sie nicht, da meine Eltern sie auch vom Haus- und Hofschlachter beziehen.

    durch einen Zufall bin ich vorgestern auf deinen Blog gestoßen. Seit dem komme ich aus dem Stöbern nicht mehr raus. So einen tollen Blog habe ich selten gesehen.

    Deine Vorstellung hat mir besonders gefallen, denn ich entdecke mich dort zum Teil wieder; Sonntags in der Küche stehen, dieses oder jenes ausprobieren und selten ein Gericht zweimal kochen.

    Deine HotDog Brötchen sind nun das Erste,Maas ich ausprobiere- der Teig geht gerade.

    Eine Einkaufs- und ToDo-Liste ist gerade in Bearbeitung, denn ich habe vieles entdeckt, was mir gefällt.

    Viele Grüsse vom Niederrhein,

    Nun habe ich die Brötchen schon zweimal gebacken. (Beim ersten mal habe ich die Mengen halbiert)

    Das sind mit Abstand die besten Hot Dog/Hamburgerbrötchen, die mir je untergekommen sind.

    Zum Glück liegen noch ein paar tiefgefroren auf Reserve.

    Im Übrigen schmecke sie auch sehr gut mit Käse, Schinken und Salatganitur.

    Kommentare, die Werbelinks enthalten (Links, die auf kommerzielle Seiten verlinken und keinen Bezug zum Beitragsthema haben, sondern lediglich der Werbung dienen), werden selbstverständlich nicht veröffentlicht und ich behalte mir ausdrücklich rechtliche Schritte vor. Mein Blog dient nicht als kostenlose Werbeplattform!

    Ingredient: crispy German "Brötchen" or hot dog buns

    Sweet and Sour Bockwurst

    • 1 can Chinese mixed vegetables 400 g, approx. 14 oz
    • 2 cartons sour cream 300 g, about 10-1/2 oz
    • 6 crispy German "Brötchen" or hot dog buns rolls
    • 1 jar Meica Bockwurst 6 sausages

    Preparation time: 15 minutes

    • 1 can Chinese mixed vegetables 400 g, approx. 14 oz
    • 2 cartons sour cream 300 g, about 10-1/2 oz
    • 6 crispy German "Brötchen" or hot dog buns rolls
    • 1 jar Meica Bockwurst 6 sausages

    Preparation time: 15 minutes

    GermanFoods.org

    About CMA Global Partners

    Stay Connected!

    Get the latest recipes, news and special offers in our monthly newsletter.

    Newsletter Signup

    Stay Connected!

    Sign up for the German Foods newsletter

    Get the latest recipes, news and special offers.

    You have Successfully Subscribed!

    CMA Global Partners – German Foods, is an independent importer, retailer and trade promotion agency based in Washington, DC.

    Hot Dog Review – Hot Dog Blog

    Critical discourse on the consumption of Hot Dogs

    Sainsbury’s British Hot Dogs x6 600g

    On my latest adventure into the tide of supermarket offerings I have decided to try the Sainsbury’s British Hot Dogs x6 600g. I don’t know if it’s the Triphosphates, Sodium metabisulphite or more likely the Smoked dextrose but this sausage has that unmistakable smoky nostalgic flavour you associate with a hotdog at least in contemporary…

    Dino pan, Les Corts “Frankfurt” By Geraldine Greenwood

    At Dino Pan, in the University district of Barcelona, a fresh-faced woman greets me with a smile that tells me she has had a tough morning and the afternoon looks no better. I sit down on a wobbly, metal chair on a terrace a few tiles wide that threatens to spill me onto the pavement…

    Nicks Perritos, Primavera Sound Festival “Solo Perritos Calientes – Only Hot Dogs” By Geraldine Greenwood

    In a garish yellow and red tent type stand at the festival weekender I am entreated to try a perrito… My first Spanish ‘little dog’. Despite it being past midnight the hot dog vendors are going strong, well equipped for serving sausage til the sun rises. The logo of the stand depicts a gurning Viking…

    Marks & Spencer – Posh Dog’s

    Over the last few months there has been an influx in supermarket’s creating their own “gourmet hot dogs” the first offering I have decided to review is the “Posh Dog” provided by the retailer Marks and Spencer. It probably comes as no surprise that when I read the title of the dogs my mind drifted…

    O’neills – 26 Great George Street, Leeds, LS1 3DL

    Word had reached me that the Irish themed bars O’niells had hotdogs on the menu so I decided to pay the branch in Leeds a visit. The menu offered a scant selection of two hot dogs essentially the same both served with fried onions and ketchup and mustard the only difference being one option used…

    Ribs and Bibs – Lincoln – 8 The Strait, LN2 1JD

    If you find yourself in the city of Lincoln and stuck for something to do you can do far worse than a visit to ribs and bibs while I was there I sampled the Corn dogs as a starter and the Chilli Dog for my main. The staff were very friendly attentive and the service…

    Kali Pita – Tyrokozakika Loukanika in Pireaus Greece

    I recently went to visit a friend who stays in the port city of Piraeus, a beautiful city that can trace its roots back to ancient Greece where it was at the centre of all import and transit trade for Athens. It is no secret that in Athens and indeed Piraeus there are many good…

    Mexican dog Wetherspoons – The Manchester and County – Piccadilly Gardens by Geraldine Greenwood

    It was a breezy Sunday when I stepped into this Manchester beer peddler… and I was delighted to see that hotdogs were now part of the Wetherspoon roster. Well there were regular hot dogs and a range of gourmet dogs and in my love of non traditional eats I opted for this monstrosity. …

    Raspberry float with clotted cream ice cream

    What better way to accompany a hot dog than with a ‘float’ not to be confused with a ‘floater’ one is a tradition American beverage the other is a far less savory thing I shall not go into during this blog post. For my first float post I decided to go for a raspberry and …

    The Yorkshire Dog

    My latest recipe is a twist on the traditional Germanic/American Hot dog recipe as I am indigenous to the county of Yorkshire I have decided to feature a Yorkshire version of the ‘Hot Dog’ playfully titled – The Yorkshire Dog. For those not familiar with Yorkshire it is a northern county of England known as…

    Dogtown London at Trinity Food Court, Leeds – By Geraldine Greenwood

    The Beef Chicago When I approach the counter and make my request the bar man looks me in the eye and checks I am aware that it needs no condiments. No ketchup and no mayonnaise indeed? I was in for a new kind of hotdog. A brick red sausage, made of pork from rare breed…

    The Bierkeller Leeds – by Geraldine Montgomerie

    Bierkeller, Leeds – Bratwurst platte mit pommes und brötchen On arriving at this subterranean establishment I was greeted in typical Bavarian fashion by a stout barkeep, enigmatically introduced as John. Signage entreated me to accompany my fare with a premium quality stein but, in sympathy with the Spartan decor of whitewashed brick and roughly hewn…

    Hot Dog Kolaches

    Hot Dog Kolaches

    Hot Dog Kolaches

    Kolache Roll Dough

    2 packages or 16 hot dogs

    1 cup warm water

    1/2 cup powdered milk

    1/4-cup white sugar

    1/4-cup soft spread tub margarine – melted

    2 tablespoons oil

    1 teaspoon salt

    4 1/2 cups bread flour

    3 teaspoons yeast

    Remove hot dogs from packages and roll up in paper towels and let sit on counter to dry and reach room temp.

    Place ingredients into bread machine in the order listed. Turn machine on dough cycle and mix well. Turn machine off and allow dough to sit for 1 hour.

    Turn machine back on dough cycle.

    When the dough cycle has finished, remove the dough; shape it into 16 rolls placing a hot dog in the middle of each roll and place in pan.

    Rise for 30 minutes, bake at 375° for 12 minutes. Turn the pan for even browning and bake another 12 minutes.

    Remove from pan and cool on wire rack.

    • Log in or register to post comments
    • Printer-friendly version

    Scrumptious! I love hot dogs. I'll drive miles for a good hot dog. I especially love wrapped and baked dogs, like bagel-dogs and what my mother called "pigs 'n blankets" (hot dog wrapped and baked in biscuit dough), a name I have since learned more correctly refers to link sausages rolled up in pancakes or flapjacks. I don't have a bread machine, but these I have got to try!

    I'm not too clear on the "wrap" of the dog. Did you just lay the dog on top of the dough and then let dough rise up around the dog, or did you press it in or wrap the dough around the dog similar to the way a bagel-dog is done? I don't mind having to try more than once to figure it out, but yours look oh so good, I'd like to get it right the first time.

    Thanks for this BettyR!

    • Log in or register to post comments

    dry side so I always add 1/4 cup of extra water to the dough. I think it makes it easier to work with but I know not everyone likes a soft dough so I left that out of the recipe.

    I portion the dough into 16 pieces and flaten each piece out, one at a time, with my fingers side to side. Making a long piece of dough about half again as long as the hot dog. Lay the hot dog down on the dough and pull the ends together over the dog long ways and pinch it. Then bring the side edges up over the dog and pinch them shut. Lay the dogs out in a large roasting pan and spray with cooking spray and let them rise.

    I love hot dogs too. I also have a recipe for homemade corn dogs that is really good. Sometimes when we are having a party I will chop the dogs into bite size pieces, mix them in the corndog dough and fry them. Makes yummy finger food.

    • Log in or register to post comments

    The pics look yummy for hotdogs. I'm used to kolaches for a sweet pastry. Does this dough taste sweet? Or is the sweetness from the sugar so minimal it's more suited for savory type combination?

    • Log in or register to post comments

    This is not a sweet dough, you can't really taste the sugar.

    • Log in or register to post comments

    These look so good. I can hardly wait to try them.

    • Log in or register to post comments

    User login

    Navigation

    Recent Forum Posts

    Bread Books

    Also on TFL

    Follow The Fresh Loaf on:

    All original site content copyright 2017 The Fresh Loaf unless stated otherwise. Content posted by community members is their own. The Fresh Loaf is not responsible for community member content. If you see anything inappropriate on the site or have any questions, contact me at floydm at thefreshloaf dot com. This site is powered by Drupal and Mollom.

    Hot dog brötchen

    Started by Shiro , October 30, 2011

    2 posts in this topic

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

  • Комментариев нет:

    Отправить комментарий